عنوان صفحه
عنوان صفحه متنی می باشد که در تگ <title> که درون بخشی <head> سند HTML قرار دارد. عنوان هم در نوار عنوان پنجره مرورگر قابل مشاهده است و هم در سر تیتر نتایج یک موتور جستجو، در واقع مهمترین فاکتور در بهینه سازی موتور جستجو است، زیرا هم فاکتور مهمی در رتبه بندی محسوب می شود و هم عاملی حیاتی است که میزان کلیک (CTR) را بالا می برد. ونیسا فاکس از گوگل می گوید:
“اطمینان حاصل کنید هر صفحه سرفصلی و یک تگ <title> داشته باشد. عنوان یک صفحه نباید برای تمامی صفحات یکسان باشد.”
یکی از بزرگترین اشتباهات برنامه نویسان وب قرار دادن یک عنوان متنی برای تمامی صفحات است. این متن معمولا نام شرکت یا شعار آن است. با این کار صفحات شما بخوبی فهرست نمی شوند و در بدترین حالت، اگر موتور جستجو صفحات را به عنوان محتوای تکراری در نظر گیرد، ممکن است به جریمه سایت منجر شود. اطمینان حاصل کنید که تمامی صفحات یک سایت پویا دارای عنوان های منحصر بفرد و مرتبط باشند.
وقتی عنوان را می نویسید عاقلانه است که چند کلید واژه را نیز بکار برید زیرا این عنوان می تواند کاربر را به کلیک کردن روی آن در صفحه نتایج ترغیب کند. حتی اگر یک عنوان بتواند با موفقیت بر رتبه سایت در نتایج جستجو کمک کند، تاثیر این رتبه توسط کلیدواژه های نامناسب خنثی می شود.
عنوان هایی که خالی از کلید واژه هستند هرچند در رتبه بندی تاثیر میگذارند ولی در افزایش میزان CTR نقش مؤثری نخواهند داشت. به خاطر داشته باشید که این کلید واژه ها در کپی سند نیز ظاهر می شوند. مردم همچنین معمولاً از عنوان صفحه برای متن anchor لینکی که به سایت ما اشاره می کند استفاده می کنند.
متن anchor لینک، فاکتور خارج از صفحه مهمی محسوب می شود که تاثیرات مفید آن را در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد.
دیدگاهتان را بنویسید