استراتژی بهینه سازی سایت های تازه تاسیس

بهینه-سازی-سایت-های-جدیدزمانی که شما یک سایت جدید راه اندازی می کنید در نگاه گوگل و سایر موتورهای جستجو به منزله ی یک لوح سفید است. مطمئناً خزنده های موتورهای جستجو قادر به جمع آوری اطلاعاتی درباره ماهیت سایت شما از طریق محتوا و کلمات کلیدی موجود در آن هستند اما در ابتدای کار جهت تشخیص ماهیت یک سایت نمی توان به اطلاعات اولیه ثبت شده در آن اکتفا کرد. در طی گذر زمان معیارهای تشخیصی گوگل تغییر می یابد و عوامل دیگری جای آن را می گیرند. مثلا تعداد و کیفیت بک لینک های سایت شما ، تعداد لینک ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده ی شما در جوامع مجازی و صدها مورد دیگر که در الگوریتم گوگل نوشته شده است. وقتی که سایت شما به تازگی راه اندازی شده یک فرصت استثنایی دارید برای اینکه مشخص کنید که موتورهای جستجو چطور شما را ارزش گذاری می کنند.
دیوید وود محقق در زمینه جستجو به این زمان اصطلاحا “Trust barrier” می گوید، یعنی “سد اعتباردهی” بین گوگل و سایت شما.
موتورهای جستجو مانند گوگل در هنگامی که با یک سایت جدید مواجه می شوند ، بصورت خودکار دیوار یا سدی در مقابل این سایت می کشد و چندان محتوای اولیه ی سایت را به عنوان محتوای اصلی تلقی نمی کند. من (مدیر سایت گوگل سئو) نام این زمان را “زمان ارزیابی” می گذارم. حال برای اینکه از حداکثر پتانسیل زمان ارزیابی سایتتان بهره ببرید می توانید از استراتژی زیر پیروی کنید:

مرحله 1- شروع قدرتمند داشته باشید!

قبل از اینکه به فکر خرید بک لینک و یا انجام سایر اقدامات بهینه سازی باشید از موارد زیر مطمئن شوید:

  1. توجه به اینکه آیا بهترین دامنه ممکن برای سایتتان خریده اید یا خیر. در این باره قبلا صحبت شده است.
  2. مطمئن شوید که هر یک از صفحات سایت شما حداکثر با سه کلیک قابل مشاهده باشد. این امر به موتورهای جستجو کمک می کند که آسان تر صفحات سایت شما را شناسایی کنند. (البته این امر مربوط به زمان ارزیابی است.)
  3. از وجود بیش از یک راه دستیابی به هر یک از صفحات مطمئن شوید. (یعنی لینک هر یک از صفحات اصلی، حداقل در 2 صفحه دیگر از میان کل صفحات سایتتان موجود باشد.) اینکار جهت افزایش توجه گوگل به صفحات سایت شماست.
  4. محتوای فعلی سایتتان را بهینه کنید.
    در ابتدای کار شاید شما تعداد زیادی محتوا در سایتتان نداشته باشید اما مطمئن باشید محتوای صفحات سایت شما بهینه شده اند برای اینکه بهترین کلمات کلیدی ، برچسب ها ، عنوان ها و URL ها (پیوند یکتا) را دارد.
  5. زمان بارگذاری سایتتان را بهبود دهید.
    مقدار زمانی که طول می کشد تا سایت شما load (بارگذاری) شود، بطور فزاینده ای در رتبه بندی سایت شما در نتایج گوگل (SERPs) نقش ایفا می کند. بنا بر این خود را ملزم نمایید تا نسبت به بالابردن سرعت بازشدن صفحاتتان از همین ابتدای راه اندازی سایت اقدام کنید. از تصاویر کم حجم تر استفاده کنید.توابع جاوا اسکریپت را در  یک فایل ترکیب کنید.فضاهای خالی میان کدهای صفحات سایتتان و فایل های CSS را به حداقل برسانید. در این محدوده زمانی شما باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به درست بودن همه چیز حساس باشید.

مرحله 2- مقداری از تلاشتان را صرف شناسایی کلمات کلیدی کنید!
وب برپایه کلمات کلیدی فعال است! لذا هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه در شروع کار شما را به سختی به نتایج مورد توقعتان خواهد رساند. بنابراین لازم است تا کمی وقت بگذارید و ببینید که آیا ساختار سایت شما حول کلمات کلیدی اصلی سایتتان چیده شده است یا خیر. باید کلمات کلیدی تان کلماتی باشند که بیشترین جستجو را در موتورهای جستجو داشته باشند و در عین حال برای رسیدن به آن رقبای زیاد و بزرگی نداشته باشید. به عنوان مثال “کاهش وزن” به تعداد بالا جستجو می شود ولی بسیار رقابتی و در ظاهر دست نیافتنی است.
تشخیص بهترین کلمات کلیدی در واقع وابسته به اهداف شماست. شناسایی بهترین کلمات کلیدی رقابتی در واقع سخت است. یکی از راه های شناسایی کلمات کلیدی بیشتر آنالیز (تجزیه و تحلیل) 10 جستجوی اول در جستجوی یکی از کلمات کلیدی شماست. طبیعتا این روش به پیدا کردن کلمات کلیدی شما کمک می کند.

مرحله 3- طبیعی رفتار کنید و به فکر سرعت بک لینک گرفتن باشید. 
در مجموعه برنامه های هر نقشه راه خوب بهینه سازی یک سایت، همیشه جای بک لینک محفوظ است. اما تصور کنید حالتی را که یک سایت تازه تاسیس و تنها دارای 5 صفحه، دارای 100 ها بک لینک بی کیفیت است. حال اگر شما گوگل بودید چه می کردید؟ پرواضح است که آن سایت را تنبیه می کردید. البته این یک مثال واضح است. این نکته که چه تعداد بک لینک در روز برای یک سایت مجاز است مساله ایست که کسی تاکنون جواب مشخصی برای آن پیدا نکرده است. البته بیشتر محققان در زمینه بهینه سازی سایت برای سایت های با عمر تنها چند ماه بین 20 تا 100 لینک در روز رو مجاز دانسته اند.

مرحله 4- روی ایجاد لینک های با کیفیت تمرکز کنید.
زمانی که سایت شما به تازگی راه اندازی شده است، نتنها سد اعتباردهی گوگل شکل گرفته است، بلکه گوگل بیشتر تمرکز بر روی ساختار و محتویات سایت شما دارد تا در طی چند ماه اول سر از کار موضوع و هدف سایت شما در بیاورد. این مرحله بهترین مرحله برای خرید بک لینک های با کیفیت است.

مرحله 5- برای بهینه سازی مداوم برنامه ریزی کنید.
سئو و بهینه سازی سایت به این معنا نیست که انجام شد پس فراموشش کن!
متاسفانه هر کسی که به شما بگوید برایمان بهینه سازی سایت را انجام داده اند از روند طبیعی بهینه سازی مداوم غافل است.

پس برای سه ماه اول سایتتان بطور منظم جهت بهبود ساختار سایت و خرید بک لینک باکیفیت وقت بگذارید تا در چشمان گوگل با اعتبار ظاهر شوید. به مرور زمان شما خواهید فهمید که تلاشتان بهترین سرمایه شما شده است!
منبع : گوگل سئو

 
با برچسب: ,
پست شده در مقالات سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*